Hvornår kan jeg starte med at tage kørekort?

Mange ringer og spørger: “hvornår starter i det næste hold ?“, for så vil de gerne tilmelde sig til det.

Det gør vi typisk hver 5-6. mandag kl. 19.45 til intro-aften, hvor vi sammen gennemgår og planlægger alt om din fremtidige køreuddannelse;- med en grundig gennemgang af hele forløbet. Der er altså typisk intro-aftener med ca. 1½ månedes mellemrum. Der vil der som regel være plads til max. 6 elever. (RING for næste introaften !!) eller *se nederst på siden her.

Hos os kan du altså starte op på din uddannelse hver 5-6.uge. !! (altid en mandag aften kl. 19.45, da det der er mig (HOT) der underviser, og tager imod dig på din nye uddannelse. Der vil du bl.a. få udleveret en elevmappe med div. oplysninger, 2 lektionsplaner, ansøgningsskema m.m. Derefter vælger vi ét af de 6 faste hold der passer dig bedst og undersøger ud fra undervisningsplanen, hvilken dato holdet igen starter forfra, med nye elever til den 1. lektion. (Se de 6 ugentlige åbningstider i teorilokalet under fanen: teori.) Der efter følger du blot holdet fra start til slut i teorilokalet;- samme tid og ugedag gennem det det næste kvartal.

Når du er kommet godt igang, hvil du opdage at vi bruger såkaldtDialog-undervisning“. Dialogundervisning har den kæmpe fordel at eleven er med i et aktivt forløb;- d.v.s. at eleven bliver indraget i selve undervisningen med 2-vejs kommunikation, hvor lærereren kaster spørgsmål ud i æteren.

Iflg. lovgivningen må man tidligst starte på øvelseskørsel præcis

3 mdr. før man fylder 17 år. (d.v.s. kravlegården)

NB:

Teoriprøve må tidligst aflægges præcis 1 mdr. før man fylder 17 år.

Køreprøve må tidligst foregå på éns 17 års fødselsdag.

*Næste Holdstart / intro-aften:

6. november 2023     18. december 2023    5. februar 2024     25. marts 2024     6. maj 2024      24. juni 2024      19. august 2024     30. september 2024