Priser

Mange ringer og spørger: “Hvad koster det at tage sit kørekort hos jer i Vejle?” …… det ville vi jo gerne kunne svare på direkte i telefonen; – men … en totalpris afhænger af mange faktorer:

Alle skal i.flg. lovgivningen have en “grundpakke” med en tvungen obligatorisk minimums-undervisning, for overhovedet at må gå til teori- / køreprøve.

Kravet (den obligatoriske del) er fælles over hele danmark, for dette er simpelthen lovbestemt, og kan ikke fraviges.

Grundpakken består af:

• 4 lektioner på lukket øvelsesplads (manøvrebane / kravlegård)
  • 29 lektioner i teori
  • 16 køretimer i trafikken (à 45 min. varighed)
  • 4 lektioner på køreteknisk-anlæg (glatbane)

NB: 14 ud af de 16 obligatoriske køretimer skal være kørt, inden en teoriprøve kan aflægges. D.v.s. at der kun er 2 timer at gemme op til selve køreprøven.

Pris på grundpakke: 14.000,-      2023 pris    spar: 1.800,-    (normalpris: 15.800,-)

Betalingsbetingelser
:
Grundpakken betales over 2 omgange:

1. halvdel “AC 1” (7.000,-betales senest på manøvrebanen
2. halvdel “AC 2” (7.000,-) betales senest til teoriprøven (max. 6. mdr. efter start)

Køreprøve (leje af skolevogn under køreprøven) betales ved køreprøven. Evt. extra køretimer betales ved køreprøven

NB: Der betales kontant, netbank eller med MobilePay!

Udgifter derudover:

Der er nogle ekstraudgifter for eleven som ikke er medregnet i grundpakken:

Færdsels-relateret 1.hjælp (typisk mellem kr. 550,- til 650,-)

lægeerklæring (pris fra 240,- op til 700,- typisk 350,- men svinger utroligt meget fra lægehus til lægehus)

Prøvegebyr: 1.000,- (til færdselsstyrelsen)

Køreprøve (leje af skolevogn under prøven): 650,-

MEN …… Vi mennesker er jo ikke èns, og er derfor heller ikke lige hurtige til at lære noget nyt. Derfor er det jo ikke alle der er moden til en køreprøve efter de 16 obligatoriske køretimer; – nogle elever har brug for lidt ekstra. og derfor er det nogle gange svært at give en nøjagtig pris… Hvis der er behov for ekstra timer, er prisen:

Extra køretimer: 550,-/ time